Aktív turisztikai kampányok

Aktív turisztikai kampányok

A világ legjobb helyei Magyarországon

YouTube sorozatunk célja az aktív turizmus népszerűsítése célcsoportunk körében, valamint a formációval a fiatalabb, aktív turizmus iránt érdeklődő korosztály felé való nyitás is. 2023-ban a videósorozatunk már harmadik évada forog, újabb és újabb tájegységeket, programokat, lehetőségeket felfedezve. A sorozat házigazdája, Fiantok Dani, videós, vlogger, független újságíró kalauzolja a nézőket már második éve, míg az első évadban ismert youtuberek fedezték fel az ország tájegységeit egy-egy lokálpatrióta túravezető segítségével. A videók üzenete, hogy Magyarország rengeteg kalandot és élményt rejt, ha gyalog, két keréken vagy épp vízen, vagyis aktívan fedezzük fel.

2023-ban a békési kastélyokat összekötő Wenckheim kerékpárút nyerte ezt a címet.

Az Év Kerékpárútja

A 2020 óta minden tavasszal megszervezett Év Kerékpárútja kampány az aktív életre, a közlekedésbiztonságra hívja fel a figyelmet. Sok élménygazdag kerékpárút fut szerte az országban, ezeket jelölheti a nagyközönség az év legjobbjának. A KTE Közlekedésbiztonsági Tagozatával, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel és a Magyar Kerékpárosklubbal közösen meghirdetett pályázaton a szakmai zsűri választja ki a 11 legjobbat. Ezekre az Aktív Magyarország Facebook oldalán szavazhat a nagyközönség, így kerül ki közülük az Év Kerékpárútja. A kampány célja, hogy minél többen megismerjék hazánk jó minőségű kerékpárútjait.

Az Év Turistaháza

2020 óta minden évben meghirdetjük az Év Turistaháza pályázatot, amelyben a nagyközönség bevonásával keressük Magyarország kedvenc turistaházait. A pályázat célja a turistaszállások népszerűsítése mellett, hogy minél többen tervezzenek több napos kirándulást, és a természetjárással egy aktívabb, egészségesebb életet éljenek. Az ország különböző pontjain újonnan épített és felújított, tiszta, modern felszereléssel ellátott turistaszállások várják a megfáradt utazókat, hogy kipihenjék magukat. Az erdei szálláshelyek sokat fejlődtek, ma már modern épületek, korszerű felszereltség jellemezi a kínálatot.

Az Év Kilátója

2020 óta hirdetjük meg a kilátókat népszerűsítő kampányunkat. Magyarországon rengeteg látványos panoráma tárul elénk, amely sokszor elsőszámú célja a túrázni vágyóknak. Az Év Kerékpárútjához és az Év Turistaházához hasonlóan ebben az esetben is a közönség jelöltjei közül választjuk ki azokat a döntős építményeket, amelyek közül a nagyközönség kiválasztja az Év Kilátóját.

Indulj el! – nyári kampány (2021)

Indulj el egy úton… így kezdődik a legismertebb csángó népdal, amely itthon összeforrt a Másfélmillió lépés Magyarországon című természetjáró sorozattal. Ugyanerre buzdítunk: indulj el, és fedezd fel Magyarország tájait! Az ország természeti kincsei elérhetőek, megtalálhatóak és felfedezhetőek. A kampány keretében kilenc helyszínt mutatunk be, amelyeken – csakúgy mint a Szakács Gergővel közösen készített dal és videoklipjében – visszatérő motívum a lángoló kapu. Ezek szimbolizálják, hogy a szürke hétköznapokból csak egy lépés a természet, ahol új kalandokra lelhetünk.

A kampányhoz a dal és a videoklip mellett, minisite is készült, illetve közösségi média- és óriásplakátkampányt is folytattunk.

Indulj el!

2021 tavaszán futó kampányunk célja, hogy új, felfedezésre váró helyszínekre irányítsuk a figyelmet. A túrázókat arra buzdítjuk, hogy a járványra való tekintettel olyan helyszíneket keressenek fel, amelyek kevésbé ismertek, ezzel is kerülve a tömegeket. Ötven új túra került fel az aktivmagyarorszag.hu oldalunkra, amelyek az ország rejtett kincseihez kalauzolják a kirándulni vágyókat. A túraútvonalakat Magyarország tíz nemzeti parkjával közösen gyűjtöttük össze, az ők ajánlásával valósultak meg a leírások. A kampány erős közösségi média támogatással futott, amelynek része, hogy létrejött az Aktívan itthon! Facebook-csoport, ahol a természetjárók oszthatják meg élményeiket, ajánlhatnak desztinációkat.

Üdv itthon! (2020) – aktivmagyarorszag.hu

A 2020 nyarán futott kampány célja az volt, hogy bemutassa Magyarország felfedezésre váró helyeit, melyek még ismeretlenek a nagyközönség előtt. A kampány 10 héten keresztül vezet végig az országon, más-más részét ajánlva. Hazánk tíz nemzeti parkja kapott egy-egy hetet, amiben természeti kincsei mutatkoztak be. A kampány keretén belül indult el az aktivmagyarorszag.hu honlap is, mely 50 túraajánlattal várta a természetjárókat.