Digitális Vándor

Digitális vándor

A gyerekek természetjárás szeretetére történő nevelését célozza a Digitális Vándor alkalmazás elindítása. A mesterterv arra alapít, hogy a gyerekek éjjel-nappal a mobilukon lógnak, és próbáljuk ezt az eszközt is felhasználni arra, hogy kicsalogassuk őket a természetbe. 2020. nyarán, 12 e-ösvénnyel indult útjára a Digitális Vándor mobilalkalmazás, amely ingyenesen tölthető le a Google Play vagy App Store áruházakból, és akár offline is használható ezeken a tanösvényeken. Ez az új fejlesztés elsősorban a gyermekeket célozza, akiket az okoskészülékek használatával hív hazánk természeti és épített környezetének a felfedezésre. Az alkalmazásnak köszönhetően egyszerre lehetünk jelen az offline és az online térben. Az applikációban szereplő e-ösvények bejárása során a felhasználók a természeti kincsek mellett kultikus épületekkel, régi mesterségekkel is megismerkedhetnek, vagy akár összefuthatnak kedvenc mesehősünkkel. Az ösvények a nemzeti parkokkal, erdészetekkel, egyéb partnereinkkel közösen jönnek létre, és folyamatosan bővülnek, terveink szerint a 2021-es nyári szezonra több mint 50 ilyen e-tanösvény áll majd a felhasználók rendelkezésére.

Amennyiben szívesen csatlakozna a Digitális Vándorhoz egy vagy több tanösvénnyel, kérjük jelezze e-mailben digitalis.vandor@aofk.hu címen! Az alábbi dokumentumok segítenek az indulásban.

A Bemutató dokumentum tartamazza a technikai lehetőségeket, feltételeket, feadattípusokat stb. Illetve benne található egy teszt felhasználó, amellyel otthonról is bejárhatja a tesztelés alatt lévő ösvényeket.

Az üres táblázatot (mindkét lapját) kitöltve várjuk, illetve az ösvényhez tartozó képeket is csatolva kérjük.

Az alkalmazás leglátványosabb eleme az AR (kiterjesztett valóság), melyből minden ösvénybe teszünk egyet. Az alábbi listán látható modellek közül lehet választani.