Szemléletformáló kampányok

Tisza-tó – Az ember alkotta paradicsom film

Képzeljük el, hogy készítünk egy filmet a mai Tisza-tóról, és levetítjük egy 50 évvel ezelőtt Sarudon vagy Poroszlón élő embernek. Valószínűleg azt hihetné, hogy a mai valóságunk valami különös párhuzamos univerzumból való. Pedig nem, csak visszaindultunk oda, ahonnan a folyószabályozások előtt elindultunk. 50 évvel ezelőtt született egy víztározó, amely az idők folyamán Tisza-tóvá és egy ember alkotta paradicsommá változott, és mi pedig pont készítettünk erről egy egész estés filmet.

Az 50 éves tó 49. évében egy három fős forgatócsoport egy éven keresztül filmezett a Tisza-tavon az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK) felkérésére. A film pont úgy jött létre, mint a Tisza-tó élővilága: nem szándékolt következménye egy Tisza-tavi turizmusfejlesztési projektnek, amelyben apróbb fejlesztéseket hajtott végre a Közép-Tiszai Vízügyi Igazgatóság és az AÖFK.

Tavaszi nagytakarítás

A koronavírus miatti korlátozások pozitív hatása, hogy nagyban megnövekedett a kirándulók, túrázók száma az országban. Ezen pozitív hatás mellett sajnos nőtt a környezet terhelése is. Sokan a természetben hagyják szemetüket. A kampány célja, hogy minél többen ragadjanak kesztyűt és szemeteszsákot, és túrájuk során annyi szemetet juttassanak vissza a civilizációba, amennyit csak tudnak. Edukációs értékkel is bír, hiszen így több ember látja, hogy mennyire fontos környezetünk tisztasága. Az akcióról készült képeket #aktívmagyarország és #tavaszinagytakarítás hashtagekkel megjelölve az Facebookon vagy Instagramon mindenki megmutathatja a nagyvilágnak, hogy mennyivel tette élhetőbbé a bolygót. Az ügy mögé olyan influencerek álltak mint Szakács Gergő, Rákóczi Feri, Szabó Zsófi és sokan mások. Számos cég és civil szervezet csatlakozott a kezdeményezéshez, így a Decathlon, az Under Armour, a legtöbb nemzeti park és erdészet, önkormányzatok sorakoztak fel.

A Tavaszi nagytakarítás kampány 2022-ben is folytatódott. Badár Sándor és fia, Tamás hívták fel a figyelmet arra, hogyha a szabadban járunk, gyűjtsük össze a szemetet. A 2022-es kampány újdonsága, hogy a csatlakozó szervezetek szemétszedő túrákat is szerveznek, az Innovációs és Technológiai Minisztérium pedig 50 ezer zsákkal támogatja az akciót. A kampányhoz készült videók ide kattintva érhetők el.

2023-ban sem maradt el a Tavaszi nagytakarítás. Ezúttal az erdő élő és kihalt állatai hívták fel a figyelmet erdők megtisztításának fontosságára. A kampányhoz 5 nemzeti park, 19 erdészet, 23 önkormányzat és 25 civil szervezet csatlakozott, akikkel összesen 123 szemétszedő túrát szerveztünk. A kampányhoz készült reklámfilmek ide kattintva érhetők el.

1,5 méteres előzési oldaltávolság

Számos európai országban már helyi közlekedési szabályokban is előírják, hogy a kerékpárosokat városban legalább 1, városon kívül másfél méteres távolsággal előzzék. A hazai közlekedési szabálymódosítások előkészítéseként edukációs kampánysorozatot indítottunk, amiben videókkal, rendezvényekkel és sajtótájékoztatókkal mutatjuk be a szabály fontosságát.