Szemléletformáló kampányok

Tavaszi nagytakarítás

A koronavírus miatti korlátozások pozitív hatása, hogy nagyban megnövekedett a kirándulók, túrázók száma az országban. Ezen pozitív hatás mellett sajnos nőtt a környezet terhelése is. Sokan a természetben hagyják szemetüket. A kampány célja, hogy minél többen ragadjanak kesztyűt és szemeteszsákot, és túrájuk során annyi szemetet juttassanak vissza a civilizációba, amennyit csak tudnak. Edukációs értékkel is bír, hiszen így több ember látja, hogy mennyire fontos környezetünk tisztasága. Az akcióról készült képeket #aktívmagyarország és #tavaszinagytakarítás hashtagekkel megjelölve az Facebookon vagy Instagramon mindenki megmutathatja a nagyvilágnak, hogy mennyivel tette élhetőbbé a bolygót. Az ügy mögé olyan influencerek álltak mint Szakács Gergő, Rákóczi Feri, Szabó Zsófi és sokan mások. Számos cég és civil szervezet csatlakozott a kezdeményezéshez, így a Decathlon, az Under Armour, a legtöbb nemzeti park és erdészet, önkormányzatok sorakoztak fel.

A Tavaszi nagytakarítás kampány 2022-ben is folytatódott. Badár Sándor és fia, Tamás hívták fel a figyelmet arra, hogyha a szabadban járunk, gyűjtsük össze a szemetet. A 2022-es kampány újdonsága, hogy a csatlakozó szervezetek szemétszedő túrákat is szerveznek, az Innovációs és Technológiai Minisztérium pedig 50 ezer zsákkal támogatja az akciót.

1,5 méteres előzési oldaltávolság

Számos európai országban már helyi közlekedési szabályokban is előírják, hogy a kerékpárosokat városban legalább 1, városon kívül másfél méteres távolsággal előzzék. A hazai közlekedési szabálymódosítások előkészítéseként edukációs kampánysorozatot indítottunk, amiben videókkal, rendezvényekkel és sajtótájékoztatókkal mutatjuk be a szabály fontosságát.