Dél-Zala, Murafölde Aktív Turisztikai Stratégia

Dél-Zala Magyarország egyik legszebb, legérintetlenebb vidéke, mely csendesen húzódik meg két jelentős turisztikai célpont, a Balaton és a szlovéniai Murafölde között. A Zalai-dombság Varasdi hegyekre, Kis-Balatonra és Badacsonyra tekintő, gyönyörű panorámát biztosító dombtetői, az eldugott források, völgyekben megbúvó tavak, az országban egyedülálló boronapincék, a haranglábak, a gondozott kistelepülések és Nagykanizsa történelmi belvárosa kiváló adottságokat biztosítanak az aktív turizmus iránt érdeklődők számára.

Célunk, hogy a térség úgy váljon egyedülálló turisztikai desztinációvá a kiemelt vidékek között, hogy meghittsége népszerűsége ellenére is érintetlen marad. (Kiváló példa erre az olaszországi Umbria felemelkedése a turisztikai szempontból sokkal jelentősebb Toszkána mellett.)

A vízió megvalósításának első lépéseként szükség volt a térség aktív turisztikai stratégiájának kidolgozására. A dokumentum célkitűzése, hogy Dél-Zala meglévő természeti és turisztikai értékeire építve alakítson ki egy olyan turisztikai koncepciót, amely helyenként kisebb, máshol jelentősebb fejlesztéseknek köszönhetően egy hálózatos logikára épülő turisztikai desztinációt építhet fel.

Dél-Zala célja, hogy néhány éven belül Magyarország elsőszámú aktív turisztikai desztinációja legyen a kerékpáros és a vízi turizmus tekintetében. A zabolátlan Mura folyó az egyik legegzotikusabb kajakos és raftingos túralehetőség már ma is, és hasonlóan népszerűek az eldugott zalai településeket, erdőket és szőlődombokat érintő kerékpáros túrák.

A fejlesztések központjában olyan aktív turisztikai túratípusokra épülő körtúrák kialakítása áll, amelyek végigjárása valódi élménycsomagként szolgálnak. A tervezett infrastruktúra-fejlesztések közül kiemelendő a Kis-Balaton Kerékpáros Kör, a Murafölde Kerékpáros Kör, a Mura Vízi Útvonal, valamint a Zalai Dombtetők Gyalogtúraút, amelyek nemcsak a természeti adottságok, de az útvonalak mellett található és tervezett élményelemek miatt is egyediek, nemcsak Magyarországon, de Közép-Kelet-Európában egyaránt.

A Stratégia célja tehát, hogy a fejlesztések eredményeképp a meglévő adottságokat hálózatba szervezze, turisták sokaságának biztosítson aktív feltöltődést, miközben a régió érintetlenségét is megőrzi. Mindez tökéletes harmóniában van a régió mottójával, mely így hangzik: “Dél-Zala – Ahol a természet az úr.”