Aktív turisztikai kampányok
Járatlan ösvények titkai
Sorozatunkban arra teszünk próbálkozást, hogy felfedezzük járatlan járatlan ösvények titkait. Felmentünk minden kilátóra, benéztünk minden kő alá, megszagoltunk minden virágot Petényi Mirkóval. De hogy egy utunk során se maradjunk le semmiről, helyi lokálpatrióták vezettek minket körbe az országban. Tarts velünk!
A világ legjobb helyei Magyarországon
YouTube sorozatunk célja az aktív turizmus népszerűsítése célcsoportunk körében, valamint a formációval a fiatalabb, aktív turizmus iránt érdeklődő korosztály felé való nyitás is. 2023-ban a videósorozatunk már harmadik évada forog, újabb és újabb tájegységeket, programokat, lehetőségeket felfedezve. A sorozat házigazdája, Fiantok Dani, videós, vlogger, független újságíró kalauzolja a nézőket már második éve, míg az első évadban ismert youtuberek fedezték fel az ország tájegységeit egy-egy lokálpatrióta túravezető segítségével. A videók üzenete, hogy Magyarország rengeteg kalandot és élményt rejt, ha gyalog, két keréken vagy épp vízen, vagyis aktívan fedezzük fel.
2023-ban a békési kastélyokat összekötő Wenckheim kerékpárút nyerte ezt a címet.
Az Év Kerékpárútja
A 2020 óta minden tavasszal megszervezett Év Kerékpárútja kampány az aktív életre, a közlekedésbiztonságra hívja fel a figyelmet. Sok élménygazdag kerékpárút fut szerte az országban, ezeket jelölheti a nagyközönség az év legjobbjának. A KTE Közlekedésbiztonsági Tagozatával, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel és a Magyar Kerékpárosklubbal közösen meghirdetett pályázaton a szakmai zsűri választja ki a 11 legjobbat. Ezekre az Aktív Magyarország Facebook oldalán szavazhat a nagyközönség, így kerül ki közülük az Év Kerékpárútja. A kampány célja, hogy minél többen megismerjék hazánk jó minőségű kerékpárútjait.
Az Év Turistaháza
2020 óta minden évben meghirdetjük az Év Turistaháza pályázatot, amelyben a nagyközönség bevonásával keressük Magyarország kedvenc turistaházait. A pályázat célja a turistaszállások népszerűsítése mellett, hogy minél többen tervezzenek több napos kirándulást, és a természetjárással egy aktívabb, egészségesebb életet éljenek. Az ország különböző pontjain újonnan épített és felújított, tiszta, modern felszereléssel ellátott turistaszállások várják a megfáradt utazókat, hogy kipihenjék magukat. Az erdei szálláshelyek sokat fejlődtek, ma már modern épületek, korszerű felszereltség jellemezi a kínálatot.
Az Év Kilátója
2020 óta hirdetjük meg a kilátókat népszerűsítő kampányunkat. Magyarországon rengeteg látványos panoráma tárul elénk, amely sokszor elsőszámú célja a túrázni vágyóknak. Az Év Kerékpárútjához és az Év Turistaházához hasonlóan ebben az esetben is a közönség jelöltjei közül választjuk ki azokat a döntős építményeket, amelyek közül a nagyközönség kiválasztja az Év Kilátóját.
Indulj el! – nyári kampány (2021)
Indulj el egy úton… így kezdődik a legismertebb csángó népdal, amely itthon összeforrt a Másfélmillió lépés Magyarországon című természetjáró sorozattal. Ugyanerre buzdítunk: indulj el, és fedezd fel Magyarország tájait! Az ország természeti kincsei elérhetőek, megtalálhatóak és felfedezhetőek. A kampány keretében kilenc helyszínt mutatunk be, amelyeken – csakúgy mint a Szakács Gergővel közösen készített dal és videoklipjében – visszatérő motívum a lángoló kapu. Ezek szimbolizálják, hogy a szürke hétköznapokból csak egy lépés a természet, ahol új kalandokra lelhetünk.
A kampányhoz a dal és a videoklip mellett, minisite is készült, illetve közösségi média- és óriásplakátkampányt is folytattunk.
Indulj el!
2021 tavaszán futó kampányunk célja, hogy új, felfedezésre váró helyszínekre irányítsuk a figyelmet. A túrázókat arra buzdítjuk, hogy a járványra való tekintettel olyan helyszíneket keressenek fel, amelyek kevésbé ismertek, ezzel is kerülve a tömegeket. Ötven új túra került fel az aktivmagyarorszag.hu oldalunkra, amelyek az ország rejtett kincseihez kalauzolják a kirándulni vágyókat. A túraútvonalakat Magyarország tíz nemzeti parkjával közösen gyűjtöttük össze, az ők ajánlásával valósultak meg a leírások. A kampány erős közösségi média támogatással futott, amelynek része, hogy létrejött az Aktívan itthon! Facebook-csoport, ahol a természetjárók oszthatják meg élményeiket, ajánlhatnak desztinációkat.
Üdv itthon! (2020) – aktivmagyarorszag.hu
A 2020 nyarán futott kampány célja az volt, hogy bemutassa Magyarország felfedezésre váró helyeit, melyek még ismeretlenek a nagyközönség előtt. A kampány 10 héten keresztül vezet végig az országon, más-más részét ajánlva. Hazánk tíz nemzeti parkja kapott egy-egy hetet, amiben természeti kincsei mutatkoztak be. A kampány keretén belül indult el az aktivmagyarorszag.hu honlap is, mely 50 túraajánlattal várta a természetjárókat.